Golden Moment-Precious People-Beauty of Life

Friday, April 9, 2010

Amirul Aliff


sudah hampir 17 tahun
aku lihat tumbesaran kau
dari bertongkat empat
sehingga kukuh berkaki dua
kau cukup membanggakan
dengan segala dugaan badai
yang kami lalui
kau juga turut merasakan
selamat datang ke persatuan ini
kau berjaya mengharungi semuanya
malah kau lebih kuat
dari dua jejaka yang lebih gagah dari kau
dari dua wanita yang lebih serikandi dari kau
kau jua turut mewarisi ketabahan bonda
mungkin secubit tapi itu yang kita berlima perolehi
kau mungkin tidak segagah tuah
juga tidak sekacak Yusuf
apatah lagi sebijaksana Hamka
tapi kau teguh laksana Gunung ledang
kau membara ibarat mentari
kau kejora yang bersinar di dalam hatiku
hati seorang kanda yang sangat menyayangi kamu
aku sangat mengagumi kamu
jangan retak kerana guruh
jangan kalah kepada nafsu
aku di sisimu seperti selalu
kerana kau darah dagingku
musuhmu takkan hidup lama
aku telah sediakan nisan mereka
teruskanlah hidup remajamu
jangan tersungkur
seperti aku.....

1 comment:

  1. so kiut yg bbaju melayu biru tu.ngeeeeee

    ReplyDelete