Golden Moment-Precious People-Beauty of Life

Monday, February 8, 2010

Bilik

akhirnya
sedikit sinar sudah cukup menerangi
kemas2 bilik
cari barang-barang lama
oh,cuma ada 2 3 barang yang penting
yang lain cumalah sampah
nah,ke tong sampah kau pergi
malas nak semak2
maka buang saja lebih baik

keadaan da selesa
bilik da kemas
mulakan hidup baru
sedut udara segar
tiada apa yang difikirkan
lega bila bilik da kemas
semua orang pun gembira
maka aku xkan terbersin2 lagi
semua sampah,sawang,habuk,debu dan najis
aku dah cuci
keluar semuanya
dari bilik aku
kediaman aku
daerah aku
kawasan aku

maka
barang yang masih disimpan
tersangatlah berharga
cuma diletakkan bersepah-sepah dulu
lupa pula nak menghargainya
padahal tersangatlah penting
cuma leka seketika
dengan barang yang baru dibeli
macam mahal
ingatkan berkualiti
rupanya sampah je
xpe,aku da buang semuanya
barang-barang lama itu
aku letak atas rak
yang paling tersergam di dalam bilik
yang paling cantik terhias
yang paling jelas dilihat bila aku masuk
yang bakal menggembirakan aku di kala susah

bilik lama
keadaan saje yang baru
kenangan lama
semangat yang baru
hidup diteruskan
memori dimatikan
selamat kembali...

daa~

No comments:

Post a Comment